top of page

SALG OG SERVICE PÅ BILER I OVER 40 ÅR

Bilbutikken ble etablert i 1981

Vi tilbyr 3 spennende bilmerker  Ford, Subaru og i disse dager lader vi opp elbilen MG. Dette gir følgelig et bredt og godt utvalg av nye og brukte biler. Gunstig finansiering og leasingavtaler.

Bilmekaniker søkes for snarlig tiltredelse
Bilmekaniker.


Det kreves at du har fagbrev for lette kjøretøy, relevant erfaring.
Arbeidsoppgaver
Reparasjon av lette kjøretøy
Holde deg oppdatert på aktuelle regelverk

Kvalifikasjoner og egenskaper

Fagbrev som bilmekaniker
Relevant erfaring
Behersker norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
Vi ser for oss en positiv og hyggelig medarbeider som innehar de rette verdier og holdninger i møte med mennesker
Rett og slett en person som ønsker å levere gode opplevelser til kundene og kollegaer hver gang
Førerkort klasse B

​

Kontaktperson:
Trond Gravdal
Ettermarkedssjef
Mobil:
95 30 97 01

​

Åpenhetsloven

Fra og med 1. juli 2022 trådte åpenhetsloven i kraft i Norge. Formålet er å fremme virksomheters respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold hos forretningsforbindelser og i leverandørkjeder.

En vesentlig del av loven er å sikre allmenhetens tilgang på informasjon vedrørende disse forholdene og hvordan virksomheter håndterer dem. Sammen med andre tiltak, skal lovkravet bidra til Norges arbeid med å imøtekomme og etterleve FNs bærekraftsmål nr. 8 om anstendig arbeid og økonomisk vekst, samt mål nr. 12 om ansvarlig forbruk og produksjon.

 

Kjernen av loven innebærer plikten til å utføre og redegjøre for aktsomhetsvurderinger. Aktsomhetsvurderinger innebærer at virksomheter skal kartlegge mulige negative konsekvenser for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold knyttet til produksjon og leverandørkjeder, iverksette forbedringstiltak, følge opp og rapportere.

 

Aktsomhetsvurderinger – hva gjør Grøndal Bilbutikken as / Grøndal Mobility as

 

Grøndal Bilbutikken as er en bilforhandler med lang historie helt tilbake til 1981. Selskapet er i dag eid av Grøndal Invest as. Søsterselskapet Grøndal Mobility as driver med kort- og langtidsutleie av biler. Selskapene i Grøndal Invest as omfattes av gruppens grunnleggende prinsipper for forretningsetikk. Her gis retningslinjer for menneske- og arbeidstakerrettigheter som omfatter vårt arbeid i egen organisasjon og hos våre leverandører.

Retningslinjene er basert på FNs veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter og beskriver hovedprinsippene for hvordan vi vil håndtere de menneske- og arbeidstakerrettighetene som er mest relevante for den daglige driften.

​

Hvorledes skal vi arbeide med aktsomhetsvurderinger

I dokumentet Rutine for gjennomføring av aktsomhetsvurderinger  er det beskrevet hvorledes Gruppens selskap skal jobbe. Her beskriver vi hvordan vi ønsker å gjennomføre aktsomhetsvurderinger og jobbe med forbedringstiltak både i egne virksomheter og i leverandørkjeden. Videre beskriver vi hvorledes vi forventer selskapet skal opptre for å kunne iverksette policyen på en god måte. Selskapet skal hvert år analysere risikoen for avvik fra policyen. I tillegg skal det sikres at arbeidet for å ivareta menneskerettigheter fortsetter.

Bilbransjen har en sammensatt og krevende leverandørkjede som består av svært mange fabrikker og komponentleverandører spredt over hele verden.

Redegjørelse etter gjennomførte aktsomhetsvurderinger

​

Vi har nylig gjennomført en grundig aktsomhetsvurdering av vår virksomhet. Målet med denne vurderingen har vært å sikre at vi opererer på en mest mulig effektiv, lovlig og trygg måte, samtidig som vi opprettholder høy kundetilfredshet og sikkerhet.

​

Grøndal Bilbutikken AS har 34 ansatte, hvorav 7 kvinner og 27 menn.

Konsernet omsatte for 212 mill. kr. i 2023.

​

Hovedområder for vurderingen:

1.Finansiell analyse: Vi har gått gjennom våre regnskap, kontantstrømmer og finansiell styring for å sikre at vi er økonomisk stabile.
2. Driftsrutiner: Våre interne prosesser, kvalitetssikringsrutiner og lagerstyring har blitt evaluert for å finne forbedringsområder.
3. Juridiske forhold: For å overholde lover og forskrifter er kontrakter og avtaler gjennomgått. Vi har ingen pågående rettstvister.
4. Kundeforhold: Kundetilfredshet, klagehåndtering og lojalitetsprogrammer har blitt analysert for å forbedre våre kunders opplevelse.
5. Sikkerhet og personvern: Vi har vurdert våre datasikkerhets- og personvernrutiner for å beskytte våre kunders informasjon.
Viktige funn og tiltak:

1. Finansiell situasjon:

 Vi har en sunn økonomisk posisjon, men vi kan forbedre vår lagerstyring for å redusere               kostnader og øke lønnsomheten.

2. Driftsrutiner:

Våre driftsrutiner er generelt effektive, takket være vårt nåværende ERP-system, men vi planlegger å ytterligere forbedre dokumentasjonsprosesser og intern kommunikasjon for å sikre optimal bruk av systemet.
3. Juridiske forhold:
Vi har ingen pågående rettstvister, og våre kontrakter er i samsvar med gjeldende lovgivning. Vi vil gjennomføre jevnlige juridiske revisjoner for å sikre kontinuerlig overholdelse av lover og forskrifter.
4. Kundeforhold:
Kundetilfredsheten er høy, men vi vil forbedre responsraten på kundeklager og tilbakemeldinger. Vi planlegger også å innføre et lojalitetsprogram for å øke kundelojaliteten.
5. Sikkerhet og personvern:
Vår datasikkerhet er på et akseptabelt nivå, men vi vil styrke tiltakene mot potensielle cybertrusler. Vi oppdaterer også vår personvernpolicy for å sikre overholdelse av GDPR-kravene.
Fremtidige tiltak:

  • Forbedringer av dokumentasjonsprosesser og intern kommunikasjon for å sikre optimal bruk av ERP-systemet.

  • Bedre respons på kundeklager og lansering av et lojalitetsprogram.

  • Styrking av datasikkerhetstiltak og oppdatering av personvernpolicyen.

 

Konklusjon: Grøndal Bilbutikken er godt posisjonert for fremtidig vekst og suksess. Vi er dedikerte til kontinuerlig forbedring av vår drift for å sikre at vi tilbyr den beste servicen til våre kunder.

Vi takker for deres tillit og ser frem til å fortsette å betjene dere på beste måte.

Med vennlig hilsen,

Grøndal Bilbutikken

​

Leverandører og andre samarbeidspartnere

Vi søker å etablere sterke, pålitelige, tillitsfulle og respektfulle relasjoner med våre forretningspartnere og leverandører. Det er ulike risikomomenter knyttet til ulike bransjer og virksomheter. Og for vår bransje finnes mer informasjon om våre verdikjeder hos noen av våre samarbeidspartnere.

​

Ford Motor Norge AS

​

Gill Gruppen AS

​

Vi vil be om at alle direkteleverandører godkjenner den del av våre etiske retningslinjer som beskriver våre leverandørkrav knyttet til menneskerettigheter og andre tema innenfor bærekraft. Dette betyr at leverandøren forplikter seg til å utføre sin produksjon i samsvar med internasjonalt anerkjente standarder knyttet til menneskerettigheter, arbeidsforhold, miljø og antikorrupsjon. Vi vil overvåke leverandørene våre gjennom leverandørevalueringer og evt. tredjepartsrevisjoner.

 

​

​

 

Spørsmål om hvorledes vi arbeider med Åpenhetsloven kan sendes til

post@bilbutikken.no

bottom of page